11 de juny 2009

Mastodon



Fa bastant de temps vaig llegir al Mondosonoro que hi havia un grup de metal que havia fet un disc molt bo. Es deien Mastodon i el disc es deia Leviathan. El vaig aconseguir i vaig tornar a pensar que si llegeixo el Mondosonoro és per alguna cosa. Segurament perquè saben de què parlen i en saben prou com per fer una revista musical i gratuïta que deu anys després de la seva creació continua sortint als carrers, que aguanta la crisi de publicitat a la premsa escrita, i que no deixa de descobrir-me música interessant.

Posteriorment va venir el segon disc de Mastodon: Blood Mountain. Si el primer era bo, aquest encara el vaig trobar millor.


Aquesta gent fa el que es coneix com a metal progressiu. De la mateixa arrel de Tool -encara que aquests són més obscurs i alhora relaxats- però més propers a gèneres com el post-hardcore, l'sludge i altres etiquetes variades, Mastodon són una espècie de creuament perfecte per a aquells qui vulguin escoltar alhora Pink Floyd (per ambients i musicalitat), Black Sabbath (per actitud i referents sonors) i Metallica (per ser qui han estat i són i la influència directa que han tingut en ells)

L'últim disc encara va més enllà i es diu Crack the skye. Crec que ja es mereixien un post fa temps però al veure el videoclip del seu single "Oblivion" ja no tinc excusa.
Aquí els teniu.


Mastodon "Oblivion"




I aquí us deixo una altra cançó que m'agrada molt -amb la col·laboració de Josh Homme de Queens of the Stone Age- que es diu "Colony of Birchmen", del disc Blood Mountain.


Colony Of Birchmen



Aquí hi ha més cançons...



Bon profit i bona música

;o)

1 comentari:

Rocío Ovalle ha dit...

bé, no està malament... ja saps que estic en una etapa molt mes dolça... però es pot escoltar. Sobretot la primera, la de Oblivion, amb un vdeoclip fantàstic. M'encanta! Però, musicament, li fala allò que et faci engantxar... nu se. Ja saps que només es una prcepció meva.

Petonarros!!!