26 d’abril 2010

Cançons per... (9a entrega)

No essent jo gaire viatger, avui se m'ha acudit una "cançó per..." una cosa que no he fet gaire mai.

Es tracta de fer la maleta per marxar. Es tracta d'agafar aquelles coses que són tu per no perdre-les, ja que marxes, i te'n vas d'un lloc al qual no tornes.

És més pel·liculeru que una altra cosa, però el moment aquell en que el personatge obre una maleta buida, comença a agafar quatre coses de roba,... i aquell objecte.

Pot ser una entrada al cinema amb aquell, el rellotge del pare, l'agulla de la mare,... i fer el "borrón i cuenta nueva". Però amb aquella altra persona dins de la maleta, no sigui que necessitem recuperar-lo en algun moment.

I després de tirar de mala manera les quatre coses de roba i posar amb cura aquell objecte, sortir de casa, pujar a un tren, o un autobus i veure com el paisatge es mou sol, o simplement perdre's.


De The Twilight Sad només tinc el disc on apareix aquesta cançó. L'àlbum es diu Fourteen Autumns and Fifteen Winters i té aquest encant de l'indie un pèl progressiu, un pèl noise, amb aquest accent (escocès) estrany del cantant... i si això se li sumen detallets com aquest piano, doncs endavant. Un disc molt xulo, igual que la banda

Així doncs...

Cançó per... fer la maleta i marxar
Estil: pop-rock/indie
Grup: The Twilight Sad
Cançó: "Cold days from the Birdhouse"




Gaudiu de la música que ella no es queixa mai

6 comentaris:

Un respall de dents freelance a qui la feina se li acumula :) ha dit...

Haig de reconèixer que m'agrada molt la cançó que has posat. Llegint el teu blog, sempre descobreixo coses noves, ets un blog de coneixement!

La meva proposta per fer la maleta és PSYCHOCANDY, de The Jesus and Mary Chain (segurament i arrel de les entrades passades, no estaràs d'acord amb mi, però que avorrit seria tot si tu i jo tinguessim gustos similars!)

Un petó!

sànset i utnoa ha dit...

Em diràs clàssic, home del bloc germà, però jo, per fer el viatge, sempre tinc present ITACA del Llach.

Qualsevol cosa que em recordi a viatjar em fa venir a la ment aquesta cançó.

*Sànset*

Rocío Ovalle ha dit...

Mmmm... sí, molt bona per marxar. Ho tindré en compte, tot i que si entens la lletra te'n vas per un altre tema. Digam popera, però a mi per marxar, i ho dic per experiència, me va la canço aquesta de "quiero vivier, quiero reir, quiero sentir el universos obre mi, quiero correr en libertad, quiero llorar de felicidaaaad..." de l'Amaral. I després diu: "quiero encontrar mi sitio". Doncs això és marxar per a mi.

Petonarros en los morros.

Martí Bou ha dit...

Al respall de dents:
M'has sorprès amb Jesus & Mary Chain! No t'hi feia jo amb grups d'aquest estil... però bé, investigarem en aquest sentit a veure si trobem una "cançó per..." ells!

Salut Doña Colgate

A Sànset (i Utnoa també!): Itaca és una gran cançó del "viatge" en sí. Jo aquí em referia més al moment aquell en que fas la maleta. No ho sé, m'imagino un pla de cinema amb una persona fent la maleta de mala manera... però sí, Itaca de Llach és, sens dubte, una cançó de viatge. Però fins i tot et diria que és un desig d'aventura, que és el que és la Odisea.
Salut al bloc germà, malgrat el resultat d'ahir... Jo sóc d'aquells culés que pateixen i ho veuen tot negre :o(

;o)

I a la Rocío: No sóc gaire d'Amaral, et dic una mica el mateix que a en Sànset en relació a la cançó... i amb aquest missatge críptic, no serà que te'n vas a algun lloc i encara no ho sé??

Un petunarru als morrus per tu també


Salut als tres (quatre amb Utnoa) i ens llegim!

sànset i utnoa ha dit...

Quan he llegit això de "estar fent la maleta de males maneres", no sé per quin sant motiu, m'ha vingut al cap RAIN dels Beatles.

Sé que no té res a veure. M'ha resultat curiós.

*Sànset*

Dua ha dit...

uf, per mi és indiscutiblement "The World At Large" de Modest Mouse. la lletra ho és tot (pell de gallina)

"I know starting over it's not what life's about, but my thoughts were so loud I couldn't hear my mouth".

I potser també The Great Escape de Patrick watson, però amb molta menys mesura.