17 de febrer 2010

Cançons per... (2a entrega)

Benvinguts a una nova entrega d'una Banda Sonora per una experiència concreta que és aquestes "Cançons per...".

Aquesta vegada, dues propostes per la mateixa experiència: Conduir.

El fet és que servidor no té cotxe i, en realitat, no sap què és conduir un cotxe perquè no ho ha fet mai, però em puc arribar a imaginar què pot ser.

Hi ha gent que realment disfruta l'abandonant-se a la carretera, deixant que corri el comptakilòmetres, veient com corren els arbres al seu voltant i, obrint una mica la finestra, notant com l'aire canvia, els mou els cabells, canvia l'olor, canvia l'interior del cotxe,... canvia tot.

Suposo que és el deixar la ment en blanc i veure el canvi en directe el que produeix, en alguna gent, aquesta sensació de benestar i alhora de control.

Hi ha, fins i tot, un gènere de films que es basen en això: les Road-movies. Per alguna cosa aquesta experiència té un gènere propi en el món del cinema.

En aquest sentit, en primer lloc, la meva proposta. La cançó, ja de per sí, està feta i inspirada en aquesta experiència. A "You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire" -perfectament traduïble per "Tu creus que jo no valc un duro, però jo em sento com un milionari"- de Queens Of The Stone Age, és la cançó que obre un disc sorgit d'un viatge en cotxe cap a enlloc pel desert de Califòrnia. Així doncs...

Cançó per... conduir
Estil: stoner
Grup: Queens Of The Stone Age
Cançó: "You think I ain't worth a dollar, but I feel like a millionaire"




De fet, el disc "Songs for the deaf", està tot ell intercalat per fragments de ràdio fictícia que són les que acompanyen aquest viatge. Ràdio mexicana, cristiana renascuda, heavy metal, freak,... i tot el que es pugui imaginar. Un disc extremadament recomanable. Sincerament.



Per altra part, en enquesta pública durant un descans d'un partit del Barça amb gent molt diversa, una proposta de "Cançó per conduir" també va ser 40', el tema que tanca el debut de Franz Ferdinand. La suggerència, de la Clara Laguillo Abbad. Ja li direu el què! -aquí o allà!-


Més propostes per a les "Cançons per..."? Porta oberta!




Gaudiu de la música, que ella no es queixa mai

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Sort que no condueixes Martí, aquesta música només pot causar accidents!
Discrepo, si més no, jo prefereixo música més suau (molt més!)per conduir.

Et semblarà una nyonyeria però a mi conduir amb "Save Tonight" the Eagle Eye Cherry m'encanta!!
Si m'has de posar aquest soroll quan tinguis carnet no pujaré mai al teu cotxe! :)


anònimelona

Martí Figueras Martínez ha dit...

anem millorant respecte l'aseptisisme. Ja tantes i tantes cançons pel cotxe i tantes que m'han acompanyat. L'única que em ve al cap ara és 'Too close too heaven' dels Waterboys. Un viatge trist i melancòlic com molts dels que vaig fer fa un any. T'aviso: no crec que t'agradi.

indiegazing ha dit...

Jo la veritat m'estic treient el carnet pero si aconsegeixo convencer al profesor algun dia per enchufar l'mp3 lo primer que sonaria seria

"Eraser" No Age

Aquí hi ha el video
Salu!
http://indiegazing.blogspot.com/2009/11/no-age.html

Martí Bou ha dit...

Ai Anònimelona... sort que a mi sí que em deixes restar en l'anonimat, oi? Repassa les teves paraules. Per altra part, això de Eagle Eye Cherry... qué quiere que le diga. Però bé, són gustos.
En el fons el que fan QOTSA és donar-te una espècie "sensació de velocitat", si se'm permet l'expressió.

A veure si pots sortir del "fan molt de soroll!"... i fer un exercici d'imaginació.

Ens llegim!