07 de desembre 2010

Cançons per... (19a entrega)

.
Necessito un dentista com aquest...

... per riure's del propi gremi


Fa molt poquet vaig anar a veure uns amics que, afortunats ells -i no hi ha cap mena de sorna en això- han tingut una criatura. És una criatura preciosa. De debò.

Dit això, aquests bons amics viuen la vida, l'entorn i les creences d'una manera molt diferent que jo. Són d'aquelles persones que creuen en l'energia de les coses (plantes, persones, pedres, etc.) i la interconnexió entre totes aquestes coses i factors en la vida, i en com ens hi relacionem.

Jo sempre he estat un pèl descregut, i sobretot -i aquí sí que hi ha una mica de sorna- si el que he de fer és abraçar un arbre, o m'he de curar un transtorn bipolar amb hipnosi.
Però, ei!, tenim d'altres vies que acceptem amb una naturalitat infinitament paranormal per entendre el què ens passa i com ens passen aquestes coses. O com curar-les... Com deia aquesta, "si passa, passa, i si passa, què passa?". Si a ells els va bé, sort i salut. Sincerament.

* * *

Aquesta foto és meva!!
Els qui hagueu apretat el play de dalt estareu sentint una espècie de Hare Krishna's baixant per les Rambles. Res a veure amb això. Akron/Family van tocar a la Pl. Reial fa un parell d'anys a la Mercè, però d'aquí a posar-se uns llençols i pregonar als quatre vents la seva religió, res de res. Com a màxim, ens podrien explicar com funciona un tractor al mid-west nordamericà. La cançó que sona, Ed is a Portal, és un mantra indie (que no indi) que m'ajudarà a explicar el per què del riure's del propi gremi.

D'Akron/Family, dir que semblen molt simpàtics i bones persones, que ho van fer molt bé en aquell concert, i que el disc Love is simple és fantàstic.

Són tres nois amb cara de hippies que fan una barreja de folk, pop, psicodèlia, rock i... el que sigui, però sempre sembla que hagin sortit d'un "condado de"... vés a saber, d'Arkansas mateix, i que es van trobar a Nova York per donar-se a conèixer arreu amb una proposta entranyable, divertida i... bonica? Sí, bonica.

El seu directe és molt xulo. No us els perdeu si vénen a tocar per aquestes contrades. A més, les cintes de suor en plan Björn Borg són impagables.

Akron/Family tenen un myspace, una web, la música penjada a Spotify i segur que la venen per internet

* * *

Tornant al tema, el més curiós és que veient aquests amics que confien en rituals de sanació i/o purificació, em vaig adonar d'una cosa a la qual no havia parat mai prou atenció. I ara us proposo un petit exercici. De la conversa:

- Ei! que el pròxim dimecres farem un temascal!
- Ah si? I qui oficiarà la cerimònia?
- El meu nòvio, que és Xamán. Es farà al Mas Rahbinnanaputri.

Substituiu, per l'ordre que us diré les paraules en negreta per:

una trobada sobre mitjans de comunicació 2.0 / farà de ponent / community manager / a ESADE

o, encara millor:

una sessió d'indie-rock / farà el concert / guitarrista / a l'Heliogàbal


Total, que tot va bé si és dins del cercle. Malgrat tot, si parlem de gent com els meus amics, resulta que els qui abracen arbres fan "risa". En canvi, si xerrem de música independent és la pera, i si parlem de Xarxes Socials serà ben bé que aquesta la nostra salvació econòmicolaboral i farem molt de network...

Jo sóc dels segons. O sigui que... cadascú a riure's de què toqui, perquè aquesta és una:

Cançó per... riure's del propi gremi
Estil: Pop/Folk/Indie/Psicodèlia
Grup: Akron/Family
Cançó: "Ed is a Portal"

I el per què de triar-la és senzill. No és que la cançó sigui una crítica divertida. És perquè sembla un mantra, és música indie, i parla de portals (més internàutic impossible). I és que si no ens prenem una mica el pèl a nosaltres mateixos de tant en tant correm el risc d'acabar sent bastant... avorrits. O pesats. No sé què és pitjor.

Jo, particularment, tiro a pesat. Però bé, per això hi ha la música. Perquè jo me la posi i no us molesti.

To all of the places that I've known, aquest és on hi estic més còmode.

Aixo sí, si us voleu riure de forma molt gratuïta del gremi dels dissenyadors, la millor és aquesta.




Gaudiu de la música, que ella no es queixa mai
.